برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور شهید در مشهد + فیلم و عکس آغاز عملیات اجرایی بهسازی و نوسازی گذر تاریخی نوغان مشهد گذری بر تاریخ قدیمی‌ترین هتل مشهد | «پارس» با پنجره‌هایی رو به ارگ قدیم تصادف مرگ‌بار کامیونت با موتورسیکلت در محور چناران-مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) صدور بیش از ۱۵۹ هزار مجوز بهره‌برداری از غرف بازار‌های سیار شهرداری مشهد اعلام نرخنامه مصوب عکس پرسنلی اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مشهد تأمین ۱۰۰ لیتربرثانیه آب موردنیاز فضای سبز مناطق غربی مشهد در یکصدوهفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳) | تقدیر شورا از عملکرد شهرداری مشهد در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درباره کوچه تاریخی «وحدت» مشهد | عبور از تاریخ کوچه شرکت «کانتور» ترافیک سنگین در اطراف میدان آزادی و بزرگراه شهید چراغچی | سرعت بالا، جان راکب موتورسیکلت را گرفت (۱۱ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۱ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۳۴۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۰ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) بررسی گلایه‌های مشهدی‌ها درباره وضعیت پروژه‌های ناتمام پایانه مسافربری مراسم چهلم شهدای خدمت در مشهد | برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت، فرصتی برای تبیین دستاورد‌ها و خدمات شهید جمهور ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

طعم و رنگ پاییز در باغ مشهد

  • کد خبر: ۱۹۲۹۵۷
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
طعم و رنگ پاییز در باغ مشهد
شاید تعداد نوبرانه‌های پاییز کمتر از تابستان باشد، اما حال و هوای رنگ و طعم آن دست کمی از سایر فصل‌ها ندارد. حالا قرمز و نارنجی نوبرانه انار و نارنگی و پرتقال را بگذارید کنار برگ‌های خزانی که خش خشان هم دلبرانه و ناب است. این تصویر نخستین چیزی است که در رویداد پاییزی امسال در باغ مشهد می‌بینید.

به گزارش شهرآرانیوز، رویداد پاییزه هرساله همزمان با روز‌های آبان ماه در شهر مشهد برگزار می‌شود. رویدادی که امسال در اثر همجواری با تعداد زیادی از فضا‌های تفریحی و رستوران‌ها شرایطی را برای پر کردن چند ساعته اوقات فراغت فراهم اورده است. باغ مشهد امسال میزبان این نوبرانه هاست.

چندین معبر پاییزی که خش خش برگ و حال و هوای پاییزی را یاداور می‌شود، مسیر رویداد را دل انگیزتر کرده است و مهمانان را به سمت غرفه‌ها راهنمایی می‌کند. المان‌های طراحی شده با طرح و رنگ پاییزی امکان عکاسی در این حال و هوا را بیش از پیش فراهم می‌آورد و می‌توان تصاویر پاییزی زیبایی ثبت کرد. ۲۰ غرفه نیز جانمایی شده که تعدادی از ان‌ها به صنایع دستی و تعدادی به فروش انار و میوه‌های پاییزی اختصاص دارد. یکی از غرفه‌ها شلوغ‌تر از بقیه است و دو نفر با دو وسیله کاملا دستی مشغول گرفتن آب انار هستند. انار‌هایی که مسافر شهرستان بجستان هستند و سبد سبد برای گرفتن ابمیوه اماده می‌شوند.

عکاسی بخش مهمی از رویداد است و مهمانان می‌توانند علاوه بر خرید و عکاسی از المان‌ها و فضای اختصاصی در بخش‌های دیگر باغ که شامل فضا‌های متعددی، چون آبشار، برکه، دریاچه، فضا‌های تفریحی، چون پارک ژوراسیک و زیپ لاین است، خاطره‌ای را ثبت کنند. حضور در باغ نیز در این روز‌ها رایگان است. در بخش‌های دیگری از رویداد پاییزی امسال خانواده‌ها می‌توانند به انجام بازی‌های محلی، پانتومیم و ... بپردازند. رویداد طعم و رنگ پاییز از روز چهاردهم تا ۲۶ آبان ماه پذیرایی حضور افراد در باغ مشهد است.

از دیگر بخش‌های رویداد که احتمالا پس از بازدید از غرفه‌ها و خرید توجهتان را جلب خواهد کرد، المان‌های پر رنگ و لعاب گل است که منظره خاص و پر از نقشی را ایجاد کرده، وجود ۲۱۰ هزار بوته گل این رویداد را دل انگیز و پر طراوت کرده است ارغوان‌های بافته شده نیز تبدیل به سبد‌های گل و گلدان‌هایی شده اند و فضا را با هنر در آمیخته اند.

از دیگر نکات قابل توجه در این رویداد حضور زائران ایرانی و غیر ایرانی است که روزشان را در این فضا سپری می‌کنند، لهجه ها، گویش‌ها و زبان‌های مختلف در گوشه و کنار باغ و در کنار غرفه‌های صنایع دستی به وضوح شنیده می‌شود.

امکان پر کردن اوقات فراغت برای همه خانواده یکی از حاضران در فضای رویداد از حضور خانوادگی در این رویداد می‌گوید و تاکید می‌کند که این فضا توانسته همه اعضای خانواده را سرگرم کند.

وی می‌گوید بیشتر از نصف روز را همراه خانواده در باغ مشهد بوده و با هزینه کمی توانسته اوقات فراغت کل خانواده را پر کند. اسحاق زاده ادامه می‌دهد: با حال و هوایی که در حال حاضر فراهم شده، هم بچه‌ها سرگرم شده اند و هم ما بزرگتر‌ها از فضا لذت بردیم. لذت خرید نوبرانه‌ها و انواع خوراکی‌ها هم سر جای خود.

شریف ابادی هم در صف خرید اب انار با ما هم کلام می‌شود و قیمت مناسب و سلامت را دلیل انتخابش می‌داند و می‌گوید این رویداد شرایط مناسبی را فراهم اورد تا همراه خانواده از باغ مشهد نیز دیدن کنیم.

تاکید بر خانواده محوری در رویداد رویداد طعم و رنگ پاییز

حسین مختاری مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، با تاکید بر اهمیت خانواده محور بودن این رویداد، عنوان می‌کند: این رویداد هرساله در ایام پاییز در مشهد برگزار می‌شود که امسال باغ مشهد در بلوار جمهوری به عنوان محل برگزاری ان انتخاب شده است.

وی اضافه می‌کند: این رویداد فرصتی برای حضور و همراهی همه اعضای خانواده و خرید بی واسطه است. چرا که تعدادی از غرفه‌ها به فروش صنایع دستی، چون چرم دوزی، قلم زنی و ... و تعدادی نیز به فروش مستقیم محصولات و میوه‌های پاییزی اختصاص داده شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اظهار می‌کند: برگزاری چنین رویداد‌هایی امکان حضور بیشتر زائران را فراهم کرده و می‌تواند شرایط مناسبی را برای عرضه محصولات در فضایی پر از هنر و سرسبزی ایجاد نماید.

مختاری با بیان اینکه جانمایی المان‌های گل داودی و... بر زیبایی فضا افزوده است، بیان می‌کند: حضور در فضا‌هایی که گل و گیاه آن را اراسته کرده است، می‌تواند محیطی را برای احساس ارامش و اسودگی فراهم کند.

وی ادامه می‌دهد: حضور در باغ مشهد و بازدید از این رویداد شامل هزینه ورودی نمیشود و این مساله امکان همراهی همه اعضای خانواده را فراهم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->